2 Eylül 2010 Perşembe

2011'in YILDIZI OLACAK KARNİYOL F1.ler HAZIR

2011 yılında kullanacağım karniyol F1 ler (made in Ali TÜRK) elime ulaştılar.Hazırlanan 2'şer çerçevelik bölmelere verildi sonra takviye yapılıp kışa hiç olmazsa 5 er çerçeve sokulacak.

Benim karniyol maceram sanal alemle başladı.Almanyadan saf karniyol getirenleri görünce dayanamayıp bende ordaki abime sipariş etmiştim.Safları acemilikten kaybettim ama 2009 sezonunda elimde kalan 3 F1 den 50 şer kilo bal aldım.15 katlı kovandan yaklaşık 200 kilo bal bunun 150 kilosu 3 kovvan Karniyol F1 den.Samsun /Yakakent Mutaflı köyü Çaycuksuyu yaylası söppecek mahallesi civarındaki onlarca arıcı nerdeyse sıfır çekmişlerdi .Benim arılarda sakın şerbet vermişsin demeyin ben idareciydim ilçede arılarım muhtarın evinin önünde ona emanetti.
2010 sezonunda malum arıların yarısını baharda sattım.10 arı 8i katlı 70 kilo bal aldım.Geçen seneki f1 leri kaybettim(ayağı koptu vs.)Elimde f2 ler vardı.f2 lerin f1 ler kadar verimli olmadığı malum.Baharın bit ilacını tembellikten sadece 1 defa yaptım.Sezon boyunca arılar kanatsız olarak yerlere serildi.Aklım başıma geldi ama bal sezonu geldi diye birşeyde yapamadım.Erkek çerçevesi mücadeleside sürekli arıların başında olamadığımdan başarılı olamadı.Geçen sene f1 ler 3 kata sıkışırken ;bu yıl nerdeyse kata bile tam çıkamadılar.Başarısız bir sezon ama civardaki diğer arıcılardan yine ses seda yok. 10-15 kovanı olan arıcılar 30 kiloyu alamadılar bile.

Kurak yağışlı dinlemem. Allahın izniyle 3 katlı Karniyol f1 ile her sene en z 50 kilo bal alırım.Çünkü aldım.denedim.



Uzun yoldan gelen misafirlere hemen su verdim tabi bardakla değil de parmağımla kafesin teline sürterek verdim.



VAROVA ZARARLIISYLA İLGİLİ BİRKAÇ RESİM



bu hafta çekilmiş resimler .2 ilaçlamadan sonra







Bir başka çerçeve





Bu arıyıda sırtında bit vardı laktik asit vuruyodum alıp fotoğraflayım dedim yan kovan kapağına koydum.Sırtındaki varova ilaçtan heralde hemen aşağı atladı.Arının karnına bir bakarımki 2 tanee daha var.büyütürseniz görürsünüz.

8 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Uğur ülkemizde gerekli çalışmalar yapılamadığı için kafkas arısı hariç damızlık bulamazsınız.
Damızlık sadece arıcılıkta degil tüm işlerde çok önemli, bunu bilim adamlarımız sağlayamadı.
Üzerlerindeki sorumluluğu atmak için tavsiyede bulunuyorlar aman kendi arınızla çalışın. Neden çünkü hiç bir selekte ve ıslah yapmadılar bunun üstünü örtmek için.

Bazıları diyoki israil kovan başı 40 kilo bal alıyor hemde kurak bir bölgede. İsrail ne yaptı, mevcut arı ırkını yok edip İtalyan arısına geçiş yaptı, bunu bilim adamları görmüyormu, biz bilimde israilden dahamı ileriyiz. İsrail şu an başta atom teknolojisinde ve tohumculukta bir numara olmuş durumda.

Ortalıkta yazıp çizen çapsızlar ise zaten olaylara vakıf degiller onları kaale bile almıyorum.
Bilim adamları bir şeyi tavsiye derken okuyup tavsiye etmemeli, önce deneyecekler sonuçları alıp bunu tavsiye edecekeler. Hiç bir üniversitemizde doğru dürüst araştırma ve geliştirme yapılmıyor, bir kaç kovan koymuşlar içinde hiç birisinin 10 çıta arı yok, zaten katlı kovan hiç olmamış, bu üniversiteler bizim arıcılığımızı geliştiriyor iste.

Bizim paylaşımlarımız ve tecrübelerimiz yaptıklarımızın sonucudur.
İşin garip tarafı, analarıları kullananlar halinden menmun başkalarına ne oluyor bunu anlamak imkansız.
Kal sağlıcakla.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

SELAMLAR
BU yaıda anlayamadığım bir konu var
çevredeki arıcılar bal alamadılar
alanda çok az aldı yazılıyor
bunun sebebi neydi
iklimmi
arı ırkımı
koloni yönetiminde olan sorunmu
acaba hangisi
açıklık getiriseniz çok seviniriz
başarılar

UĞUR GÖK dedi ki...

Taşkın bey amatör arıcılıkta bilirsin sezon çok iyiyse balı en acemiler bile alır o sene bolca oğulu olur arısını çoğalıtr.İklim şartlarının kötü olduğu sene hem bal alamazlar hem oğul.Hemde yazın bile arıları ölür..Bu sene kötü bir sezondu.
Irk dersen arı malzemesi satılan yerde italyan,kafkas,karniyol ırkı olduğu söylenen analar peynir ekmek gibi satılıyor.kimse hangi arı ırkına sahip olduğunu bilmiyor.
Ben farkı karniyol f1 lerde buldum.3kat atıp oğula gitmeyecek arı çok nadirdir.
ilk başta arılıkta kafkas olarak aldığım arılarım vardı kata çıkaramıyordum.italyanla çalıştım geçen sene blogda var katı ve kattaki çerçeveleri iki maskeli kişi alamadık arı okadar saldırdıki katlı kışlattım.KArniyolun kaçıncı melezi olduğu bilinmeyen anaarıda almıştım oda aynı sertlikte çıktı.
Safından üretilen gerçek F1 le çalışın ne demek istediğimi anlar arıcılık hastalığınız kat kat artar.
Varova mücadelerini iyi yapıp mevcudu iyi noktaya gelen karniyol arıyla çalışmak hem verimli hemde zevkli.

bornovalı arı hastası dedi ki...

merhabalar ugur bey karniyol anaarılarınız hayırlı olsun dikkatimi çeken italyan ananın katını alamadıgınızdan bahsetmişsiniz boloktada görebilirsiniz demişsiniz ben tamamını taradım göremedim.bende ali türkden aldıgım karniyol anaarılar var 10ar çıtadalar evet gayet sakin arılar bal verimi için birşey söyleyemem seneye nsipse ama bende italyanda var kafkasta italyan sizindeginiz gibi saldırmaz karniyol gibi sakin saldırmayan arılardır kafkaslar dediginiz gibi kata zor çıkar yumurta atması diger ırklaragöre çok yavaş sonbaharda mevcutları çok azalıyor çambalı için basra bölgesine sokamıyorum mevcuları basra için yeterli degil seneyede kafkas kulanmayı düşünmüyorum.iyiçalışmalar saygılar

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

bu konuya ekleme yapayım kendiem göre
her arı her bölgede çalışmaz
buna kafkasta dahil
karnıolda her yerde randıman verir diyemeyiz
denemek lazım
bölgeye uyan iyi randıman veren arıyı bulmak lazım
başarılar

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Uğur kardeşim selamlar,

yeni analarınız hayırlı olsun.
evet sakin arı ile çalışmak ayrı bir zevk.hem kendiniz hemde çevrenhiz rahet ediyor.

hayırlı çalışmalar dilerim..

Cafer KARA dedi ki...

Hocam,
Yeni ana arılarınız hayırlı olsun. Sizinle aynı bölgedeyiz ve dediklerinizde haklı olduğunuzu inşaallah seneye görececeğiz fakat şu da varki, bazı şeylerde insan zaman beklemeden de sonuçları tahmin edebiliyor; 2 aylık gözlemime göre mükemmel diyorum. Bölge arısı denilenleri de gözlemleme imkanım olduğundan bu yaz anası ölen, sönüp yalancıya kaçan, mevcudunu aşırı düşüren arılara şahidim bu noktada karniyol harika... Kalın Sağlıcakla...

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

bu yazıdan anladığımıza göre
uğur bey italyan ve kafkasla çalışmış samsunda verim alamamış gözüküyor
karnıol arısı randıman vermiş demektir
e ozaman deyecek bişe yok
denedinzi doğruyu buldunuz
başarılar