22 Eylül 2008 Pazartesi

KOVAN NUMARALARI

Eskiden beri kovan kayıt defteri tutmaya çalışmışımdır.Anaarının durumu,yavru ,bal durumu,arısı sakin mi?vb.Defterime yazardım işte 5 numaralı kovan şöyle şöyle diye.Ana değiştirme yada kovan değiştirmeden sonra bir bakmışımki kovanlar karışmış tuttuğum notlar bir işe yaramıyor.
En sonunda çözümü buldum.Artık kovanlara numara vermiyorum.Anaarılara numara veriyorum.Uygulamaya yeni başladım sonuçlar belli değil ama olumlu olacağı kesin.Her anaarının artık bir numarası var .Bu numara bulundukları kovana da yazıldı.Deftere not tutarken
Önceden: 3 numaralı kovan :3 çerçeve balı var,arısı sakin,ana bir yaşında ,20 kilo bal aldım vb. yazıyodum.
Şimdi: 3numaralı anaarı:3 çerçeve arısı var ,arısı sakin,1 yaşında ,kolonisinden 20 kilo bal aldım yazıyorum.(numara yazdığım kağıtları kırtasiyeden aldım küçük fiyat etiketi çok ucuz )
Şimdi kovan değiştirsemde ben anaarıyı tanırım.

1 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Etiketler uçarsa ne olacak.Arı sayısı biraz çogalsın,o zaman görüşürüz.

Bir kaç arının ben işçisinide sayarım::))